آموزش نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 - آریستک

آموزش تصویری نحوه نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10,8,7

اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که برای راه اندازی شبکه در محل کار و یا منزل خود نمی‌توانید کامپیوترهای خود را از طریق کابل‌کشی شبکه کنید، می‌بایست روش نصب کارت شبکه وایرلس را یاد بگیرید تا به‌صورت بی‌سیم بتوانید کامپیوترهای خود را به یکدیگر متصل کنید.به کمک مقاله‌ای که برایتان تدارک دیده‌ایم، با نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 و ویندوز 7 آشنا خواهید شد و قادر خواهید بود در کمتر از ۱۵ دقیقه، نصب کارت شبکه در ویندوز 10 را انجام دهید.  ابتدا تعریف درستی از کارت شبکه ارائه خواهیم داد و انواع آن را به اختصار توضیح می‌دهیم. سپس به آموزش نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 و ویندوز 7 خواهیم پرداخت تا با طریقه نصب کارت شبکه در ویندوز 7 و 10 به خوبی آشنا شوید.

کارت شبکه چیست ؟

پیش از اینکه وارد مبحث نحوه نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 شویم باید اشاره کنیم که کارت شبکه، قطعه‌ای سخت‌افزاری است که به کامپیوتر متصل می‌شود و برای شبکه کردن کامپیوترها مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارت شبکه وایرلس توانایی ارسال و دریافت امواج wifi را دارد و برای اتصال کامپیوترها به یکدیگر به‌صورت بی‌سیم کاربرد دارد که درک همین تعریف، می‌تواند موجب یادگیری سریع‌ آموزش نصب کارت شبکه وایرلس برای شما شود. کارت شبکه وایرلس بسته به استفاده کاربر انواع مختلفی دارد که پیش از خرید و نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 بهتر است بدانید که در حالت کلی، کارت‌های شبکه وایرلس به‌صورت اینترنال و اکسترنال موجود است و با توجه به نحوه اتصال به کامپیوتر دسته‌بندی می‌شود.

آموزش نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10

کاربرانی که پس از خرید کالای خود، پرسشِ « چگونه کارت شبکه را نصب کنیم ؟ » را بارها از خود می‌پرسند می‌بایست توجه داشته باشند که چگونگی نصب کارت شبکه بستگی زیادی به اینترنال بودن و یا اکسترنال بودن آن دارد که هنگام نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 باید بدان دقت کنند. کارت شبکه وایرلس دارای دو نوع رایج PCI و USB می‌باشد که در نوع اول، مستقیم روی مادربرد نصب می‌شوند و در نوع دیگر آن، کارت شبکه از طریق پورت یو اس بی به صورت plug&play به کامپیوتر متصل می‌شود. بنابراین پیش از اینکه دنبال آموزش نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز باشید می‌بایست ابتدا نوع کارت شبکه وایرلس خود را بدانید. در ادامه مقاله به آموزش نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 و 7 در دو مدل PCI و USB خواهیم پرداخت.

رایج ترین انواع کارت شبکه وایرلس

رایج ترین انواع کارت شبکه وایرلس

نحوه نصب کارت شبکه PCI در ویندوز 10

پیش از اینکه برای نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 اقدام کنید، می‌بایست کارت شبکه را به کامپیوتر خود اضافه کنید. برای این کار باید آن را در اسلات PCI مادربرد نصب کنید و همان‌طور که در عکس پایین مشاهده می‌کنید اسلات های سفید رنگ، PCI هستند که محل نصب کارت شبکه وایرلس می‌باشند. برای نصب کارت شبکه وایرلس در مرحله اول برق کامپیوتر را قطع کنید و 10 ثانیه صبر کنید؛ سپس می‌توانید همانند عکس، کارت شبکه وایرلس را به مادربرد متصل کنید. بعد از این کار می‌توانید کارت شبکه وایرلس را به کیس پیچ کنید و برای نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 آماده شوید.

بعد از روشن شدن کامپیوتر سی‎دی درایور کارت شبکه وایرلس را اجرا کنید و مراحل نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 را انجام دهید. سپس آیکون مربوط به وایرلس را می‌بایست در toolbar ویندوز مشاهده کنید. در صورتی که درایور کارت شبکه وایرلس در دسترس نیست می‌توانید از نرم افزار DriverPack Solution استفاده کنید و یا اینکه با دانلود درایور کارت شبکه برای ویندوز 10 از سایت سازنده، می‌توانید به آخرین نسخه‌ راه انداز کارت شبکه وایرلس دسترسی داشته باشید. آموزش نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 هیچ‌گونه پیچیدگی خاصی ندارد و شما با استفاده از درایور کارت شبکه قادر خواهید بود به سادگی کارت شبکه وایرلس را به صورت خودکار نصب و راه اندازی کنید. اما در ویندوز سون می‌بایست آموزش نصب درایور کارت شبکه در ویندوز 7 را که در ادامه مطلب تدارک دیده‌ایم مطالعه نمایید.

قدم اول برای آموزش نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز

قدم اول برای آموزش نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز

نصب کارت شبکه وایرلس USB در ویندوز 10 و 7

نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 و ویندوز سون از طریق پورت USB بسیار آسان می‌باشد و خودتان به‌راحتی می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن از پسش بربیایید. در واقع آموزش نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز برای آن دسته از کارت شبکه‌هایی که از فناوری یو اس بی استفاده می‌کنند، تنها شامل اتصال کارت شبکه به پورت USB مادربرد می‌شود! در برخی از اوقات مشاهده شده است که می‌بایست CD کارت شبکه را نیز اجرا کنید و درایور مربوطه را نصب نمایید اما در بسیاری از موارد به خصوص ویندوز 10، نیازی به این کار نیست و تنها با اتصال دستگاه به کامپیوتر، سیستم عامل به صورت خودکار وارد مراحل نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 می‌شود.

نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 7 نیز به همین صورت است و شما همانند نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10، نیازی نیست کار خاصی انجام دهید و در اکثر موارد سیستم عامل می‌تواند به صورت خودکار کارت شبکه را نصب و راه اندازی کند. لذا اگر در نصب کارت شبکه در ویندوز سون دچار مشکل شده‌اید و به دنبال آموزش نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 7 هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم فقط کافی است که درایور دستگاه خود را از طریق وب‌سایت سازنده و یا CD راه انداز نصب نماید و مراحل را مانند نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 انجام دهید. به عبارتی دیگر شما تنها با دانلود درایور کارت شبکه برای ویندوز 7 قادر خواهید بود کارت شبکه وایرلس خود را به راحتی نصب نمایید.

بنابراین می‌توان گفت که تنها راز موجود در نحوه نصب کارت شبکه در ویندوز 7، نصب درایورهای آن می‌باشد و این همان چیزی ست که تعمیرکاران هنگام نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 و 7، برای شما انجام می‌دهند! پس شما تنها با دانلود کارت شبکه ویندوز 7 می‌توانید تنظیم کارت شبکه در ویندوز 7 را خودتان انجام دهید و نیازی به کمک دیگران نداشته باشید. دقت داشته باشید که در حال صحبت درباره اعمال تنظیمات کارت شبکه برای دستگاه‌های USB هستیم که دقیقاً همانند نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 آسان است اما برای کارت‎های PCI باید کارهای بیشتری را انجام بدهید که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

آموزش نصب کارت شبکه در ویندوز 7 ( کارت های اینترنال)

نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 7 نیز تقریبا همانند نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 می باشد و شما می بایست درایور مخصوص کارت شبکه وایرلس خود را از طریق سی‎دی مربوطه که به همراه دستگاه عرضه می شود و یا اینترنت نصب نمایید. زیرا درایور وایرلس پیشفرض ویندوز قادر به شناسایی کارت شبکه وایرلس PCI نیست و شرکت های سازنده کارت شبکه وایرلس، به منظور نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 و 7 ، اقدام به عرضه سی‎دی هایی که حاوی درایور مخصوص است میکنند تا روند نصب کارت شبکه وایرلس بدون مشکل طی شود.

طریقه نصب کارت شبکه وایرلس در کامپیوتر

طریقه نصب کارت شبکه وایرلس در کامپیوتر

مشکل عدم نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 7

اگر کلیه توضیحات و نکات گفته شده در مقاله آموزش نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز را درست انجام بدهید، احتمالش بسیار پایین است که مشکل عدم نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 و یا 7 را داشته باشید. اما چنانچه با مطالعه و اجرای آموزش نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 7 که در این مقاله برایتان ارائه کردیم، باز هم دچار مشکل شدید می بایست از صحت نصب کارت شبکه وایرلس در شکاف PCI مطمئن شوید و بررسی کنید که کارت شبکه حتما داخل اسلات به طور کامل قرار گرفته باشد.

آموزش نصب درایور کارت شبکه در ویندوز 7

پس از بررسی نصب کارت شبکه روی مادربرد، سیستم خود را دوباره راه اندازی کنید و CD کارت شبکه را اجرا نماید و نرم افزار مخصوص آن را نصب کنید تا درایور آن نصب شود. اگر از جا رفتن سخت افزار خود در اسلات PCI مادربرد اطمینان دارید و باز هم با عدم شناسایی درایور کارت شبکه توسط ویندوز مواجه شده‌اید، می‌بایست به وب‌سایت شرکت سازنده مراجعه نمایید و همانند مراحل نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10، آخرین نسخه راه انداز را دانلود نمایید. سپس به بخش Device Manager کامپیوتر خود بروید و سخت افزار کارت شبکه وایرلس خود را پیدا کنید. اگر روی Update Driver Software کلیک کنید و فایل دانلود شده را به آن معرفی کنید، ویندوز درایور مورد نظر را برای سخت افزار مربوطه نصب می‌نماید و درست همانند نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10، عملیات شناسایی درایور کارت شبکه به درستی انجام و پایان می‌یابد.

در نصب کارت شبکه در ویندوز 7 و 10 مشکل دارید؟

در این مقاله سعی کردیم با روش‌های کاملاً کاربردی و با زبانی ساده به آموزش نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز بپردازیم و شما را در نصب کارت شبکه در ویندوز xp ، 7 و ویندوز 10 یاری کرده باشیم. این مقاله مختص آموزش نصب کارت شبکه در ویندوز 10 و ویندوز سون بود که فقط برای کارت‌های شبکه وایرلس PCI و USB اجرایی می‌شود. شما کاربران گرامی اگر با سؤال و یا مشکل هنگام نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز 10 و یا ویندوز 7 مواجه می‌شوید می‌توانید در انتهای همین صفحه دیدگاه خود را ثبت کنید و منتظر پاسخ و راهنمایی‌های کارشناسان شرکت راه اندازی شبکه آریستک باشید. همچنین برای درخواست راهنمایی می‌توانید با شماره  43027-021 تماس بگیرید و برای راهنمایی و آموزش نصب کارت شبکه وایرلس در ویندوز، مستقیماً از کارشناسان ما مشاوره بگیرید.

15 پاسخ
  1. سمانه می گوید:

    سلام،ببخشید من روی لپ تاپم ویندوز ده نصب کردم اما wlan نصب نشده،و در قسمت شبکه گزینه WiFi رو ندارم،چه کار باید انجام بدم تا مشکل رفع بشه؟

    پاسخ
    • محمد اسکندری می گوید:

      سلام دوست عزیز. با استفاده از درایورهای مخصوص لپتاب تون میتونین از تمام امکانات اون لپتاب بهره مند بشید. احتمال قوی، نرم افزارهای درایور لپتاب تون از نسخه 10 ویندوز پشتیبانی نمیکنند. لذا پیشنهاد میکنیم که آخرین ورژن از درایورهای لپتاب (مثل درایور کارت شبکه و درایور وایرلس) رو از طریق سایت سازنده لپتاب دانلود و نصب کنین. موفق باشید

      پاسخ
    • محمد اسکندری می گوید:

      سلام دوست عزیز. درایورهی کارت شبکه رو از هر سایتی دانلود میکنید، رمز فایل زیپ داخل همون صفحه نوشته شده. اگر نبود اونجا کامنت ثبت کنید.

      پاسخ
  2. یزدان می گوید:

    سلام. من دستگاه usb wireless 802.11n دارم. نصب می شود . یعنی در نوار پایین دیده میشود ولی هیچ شبکه وای فای را پیدا نمی کند. همه چیز را چک کردم نشد. لطفا راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
  3. Mahdi می گوید:

    سلام
    من ی کامپیوتر قدیمی دارم و روش ویندوز ۱۰ نصب کردم
    کارت شبکه رو متصل کردم ، درایو مخصوص رو هم نصب کردم اما گزینه وای فای رو ندارم
    حتی وقتی کلید A و ویندوز رو میزنم هم ندارم
    از تو قسمت Control Panel ، Network and Internet ، Network and Sharing Center ، Change Adapter Settings هم SSID وای فای ام رو نمی‌بینم ، وای فای ام هم هاید نیست و قابل مشاهدس
    البته در قسمت سمت راست منوی تکسبار ی گزینه هست که روش میزنم ی صفحه ای باز میشه و توش لوگوی realtek هست و ی گزینه کلوز
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    پاسخ
  4. فائز می گوید:

    سلام. برای نصب درایور کارت شبکه وایرلس، سی دی رو گذاشتم برای نصب اما هیچ فایل نصبی وجود نداره
    راهنمایی میکنید لطفا

    پاسخ
  5. Alireza Torabi می گوید:

    سلام
    من اگه یه کارت شبکه وایرلس pci بخرم نصب کنم اون وقت واسه کامبیوتر من که قدیمیه سرعت کار با کامبیوتر رو بایین نمیاره ؟؟
    آخه یه بار از اون وایرلس های usb نصب کردم . زمانی که به wifi وصل میشدم سرعت کامبیوتر مو خیلی پایین آورد .
    ممنون میشم اگه جوابمو بدید 🙂

    پاسخ
  6. دیـار می گوید:

    سلام. من تمام مراخل را نصب کرذم
    و وای فای رو هم مشاهده میکنم حتی به نقطه اتصال گوشیم هم وصل کردم. اما وقتی وارد مرورگر میشم هر سایتی رو سرچ میکنم میگه دوباره تلاشکنید. از چندتا مرورگر هم استفاده کردم ولی متاسفانه بازم میگه دوباره امتحان کنید. میشه راهنمایی کنید ممنون

    پاسخ
  7. علیرضا انگوتی می گوید:

    سلام
    بنده کارت شبکه بی سیم wireless N 150 Pico USB Adapter را در کامپیوتر نصب کردم ولی همه چراغ های مودم وای فای روشن به غیر از چراغ Lan و به اینترنت هم وصل نمی شود لطفا راهنماییم کنید.

    با تشکر انگوتی

    پاسخ
  8. مهدی می گوید:

    سلام من کارت شبکه یو اس بی تسکو گرفتم که همراش یه سی دی بود، من روی ویندوز 10 بدون اینکه سی ذی اجرا کنم کارت شبکه شناخت و کار کرد، با این حال بازم لازمه که سی دی اجرا و نصب کنم؟
    اگر لازم نیست پس چرا همراه کارت شبکه وای فای، سی دی قرار می دهند؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *