برون سپاری خدمات it - آریستک

برون سپاری خدمات it – دلایل عدم برون سپاری شبکه

با گسترش تکنولوژی و استقبال سازمانها و کسب و کارهای مختلف برای بهره مندی از شبکه های کامپیوتری ، برون سپاری خدمات it نیز در سالیان اخیر مطرح شده است. دیدگاه های متفاوتی نسبت به برون سپاری شبکه وجود دارد ؛ برخی مدیران بسیار به این مسئله خوشبین هستند و اعتقاد دارند با برون سپاری خدمات it می توانند کار را به متخصص بسپارند و علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه ها ، روی محصولات و خدمات اصلی شرکت خود تمرکز کنند و منابع سازمانی را درگیر پرداختن به اموری که در آن تخصصی ندارند نکنند. 

برخی مدیران نیز اعتقادی به اجرای شبکه از طریق برون سپاری خدمات it ندارند و ترجیح می دهند با استخدام کارشناس شبکه ، کلیه امور مربوط به راه اندازی شبکه های کامپیوتری سازمان خود را به وی بسپارند! در این مقاله قصد داریم ابتدا مفهومی درستی از برون سپاری it را ارائه دهیم تا به خوبی با این نوع خدمات آشنا شوید و سپس به مزیت ها و دلایل برون سپاری خدمات it بپردازیم. با توجه به اینکه نگرش های منفی نسبت به برون سپاری در it بین برخی مدیران وجود دارد ،  قصد داریم به بررسی دلایل عدم برون سپاری شبکه توسط این دسته از مدیران نیز بپردازیم و شما خوانندگان عزیز را با چالش های پیش رو و راهکارها آشنا سازیم.

برون سپاری خدمات it چیست؟

امروزه شرکت ها و کسب و کارهای زیادی در زمینه های مختلف تاسیس شده اند و اهداف اقتصادی مختلفی را از فروش محصولات و یا ارائه خدمات دنبال می کنند. در چند سال اخیر ، به دلیل رشد تکنولوژی و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در لایه های مختلف جوامع ، سازمانها ، شرکت ها و کسب و کارهای گوناگون نیز در بهره مندی از تکنولوژی های روز بی نصیب نمانده اند و با اجرای شبکه های کامپیوتری در سازمان خود ، قدمی برای تثبیت و ارتقای برند خود در بازار بر می دارند.

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم ، شرکتها برای افزایش راندمان خدمات و رضایتمندی مشتریان خود ، باید از تکنولوژی های روز استفاده کنند اما بسیاری از این شرکت ها ، زمان و تخصص کافی برای پیاده سازی شبکه های کامپیوتری در سازمان خود ندارند و بر همین اساس بدون اینکه از شرایط و مزیت های برون سپاری خدمات it اطلاعی داشته باشند ، تصمیم به استخدام کارشناس شبکه می گیرند. در برخی موارد نیز مدیران این شرکت ها ترجیح می دهند پروژه راه اندازی و پشتیبانی شبکه سازمان خود را به یک کارشناس شبکه پیمانکار واگذار کنند و مسئولیت نگهداری شبکه را به وی بسپارند.

عدم بهره مندی از برون سپاری خدمات it به آریستک و استخدام کارشناس شبکه توسط مدیران ، طبیعتا شبکه سازمان را وابسته به یک نفر می کند و در بسیاری از مواقع سازمان را درگیر مشکلات و چالش های خاصی می کند. حقوق و دستمزد بالا ، مرخصی های مکرر ، عدم تخصص و تجربه کافی برخی از علت هایی هستند که  باعث می شود مسئله برون سپاری شبکه در این شرایط مطرح شود. شرکت ها و سازمانها از طریق برون سپاري it می توانند امور تخصصی راه اندازی تا پشتیبانی شبکه را به گروه متخصص و باتجربه آریستک برونسپاری کنند تا علاوه بر کاهش هزینه ها ، از خدمات شبکه آریستک با کیفیت ممتاز در راستای حضور پررنگ در بازار بهره مند گردند.

دلایل برون سپاری شبکه

همانطور که در قسمت قبل بدان اشاره داشتیم ، عدم بهره مندی از برون سپاری خدمات it و استخدام یک نفر مسئول شبکه ، مشکلات متعددی را در شبکه سازمان رقم خواهد زد و بر همین اساس بسیاری از مدیران ترجیح می دهند برون سپاری شبکه سازمان خود را آریستک بسپارند. در این قسمت به دلایل مختلف برای برونسپاری نگهداری شبکه سازمانها به آریستک اشاره می کنیم:

  • کمبود منابع در سازمان را می توان اولین و مهمترین دلیل برای برونسپاری it دانست. فقدان نیروی انسانی متخصص ، عدم دانش کافی در تامین تجهیزات شبکه و عدم وقت کافی برای انجام امور شبکه ، موجب استقبال برون سپاری خدمات it به آریستک شده است.
  • استارتاپ ها و شرکت هایی که به صرفه جویی و کاهش هزینه های سازمان می اندیشند ، با انواع روش های برونسپاری سعی می دارند هزینه های بالاسری سازمان خود را کاهش دهند.
  • مدیران سازمانها با برون سپاری خدمات it تمایل دارند روی خدمات اصلی خود تمرکز کنند و از پرداختن به اموری که در آن دانش و تجربه ای ندارند اجتناب کنند. البته سازمان‌هایی که از نرم افزارهای ERP مانند آرین سیستم استفاده می‌کنند، باید زیرساخت‌های شبکه ای راه اندازی نرم افزار را نیز فراهم کنند.
  • بسیاری از سازمانها در حیطه های کاری غیر مرتبط با حوزه کامپیوتر فعالیت می کنند و ضعف زیادی در بخش شبکه های کامپیوتری دارند. لذا با برون سپاری شبکه سعی می کنند این ضعف را برطرف و به نقطه قوت سازمان خود تبدیل کنند.
  • شرکت های تازه تاسیس زیادی وجود دارند که آشنایی خاصی با امور غیر مرتبط (مانند شبکه های کامپیوتری) با خدمات اصلی خود ندارند و با برون سپاری خدمات it سعی می کنند با نحوه اجرای این خدمات آشنا شوند.
  • خدماتی مانند کابل کشی شبکه ، نصب دوربین مداربسته و… از جمله اموری می باشند که سازمانها نیازی به استخدام بلند مدت و تمام وقت پسیوکار شبکه ندارند و پروژه خود را با برون سپاری outsourcing به آریستک به اتمام برسانند.
برون سپاری شبکه - آریسنک

بررسی و تحلیل دلایل عدم برون سپاری شبکه

باور های غلط و دلایل عدم برون سپاری شبکه

آن دسته از مدیرانی که موافق برون سپاری خدمات it نیستند ، اغلب تحت تاثیر دیده ها و شنیده ها در بازارکار قرار می گیرند و نسبت به برونسپاری نگهداری شبکه سازمان خود بدبین هستند. برخی باور های غلط در مورد برون سپاری شبکه عبارتند از :

  • با ورشکستگی شرکت پیمانکار ، خدمات شبکه در سازمان نیز متوقف می شود : مدیران شرکت ها با استفاده از ماده 46 شرایط عمومی پیمان می توانند قرارداد برون سپاری خدمات it را فسخ کنند و از شرکت خدمات دهنده خسارت دریافت کنند. لذا حق و حقوقی از سازمان در مواجه با ورشکستگی شرکت پیمانکار پایمال نخواهد شد.
  • شرکت خدمات شبکه با افزایش تورم و گرانی ، دست از خدمات می کشد : پروژه های طولانی مدت برون سپاری خدمات it ممکن است همگام با تورم و گرانی تجهیزات در بازار ، مستعد دستخوش تغییراتی از جانب شرکت پیمانکار باشد و از طریق قوانین حقوقی تعدیل قرارداد پیمانکاری بتوانند قیمت خدمات خود را بالا ببرند ؛ بنابراین اگر احتمال می دهید پروژه برون سپاری شبکه سازمان شما کمتر از یک سال به اتمام می رسد ، جای نگرانی وجود ندارد ؛ در غیر این صورت باید پیش از انعقاد قرارداد برون سپاری خدمات it با شرکت پیمانکار درباره این موضوع به توافق مکتوب و رسمی برسید و از آن ضمانت اتمام پروژه بخواهید.
  • شرکت های پیمانکار تعهدی در قبال خدمات خود ندارند و فقط پول را مهم می دانند : یکی از شایع ترین دلایلی که موجب عدم تمایل مدیران به برون سپاری شبکه می شود ، بدبینی نسبت به عدم تعهد شرکت پیمانکار می باشد. شما مدیران گرامی می بایست پیش از امضای قرارداد برون سپاری خدمات it ، از شرکت پیمانکار بخواهید در هر مرحله از پروژه ، مستندات فنی عملکرد خود را به صورت گزارش های مکتوب ارائه دهند.
  • شرکت ارائه کننده خدمات شبکه ممکن است رقیب کسب و کار ما شود : اگر فکر می کنید کسب و کار شما به گونه ای ست که تازه واردان از طریق برون سپاری شبکه ، به سرعت می توانند فوت و فن آن را یاد بگیرند ، پس می توان گفت خدمات کسب و کار شما از نوع انحصاری و تخصصی محسوب نمی شود و شرکت پیمانکار نیازی به به دست آوردن آن اطلاعات ندارد! اما اگر خدمات انحصاری ارائه می دهید ، سعی در قرارداد برون سپاری خدمات it از شرکت پیمانکار بابت عدم افشای اطلاعات سازمان تعهد بگیرید و دسترسی های محتاطانه ای را برایشان تعیین کنید.
  • تضعیف روحیه پرسنل سازمان به علت نگرانی از دست دادن کار خود : معمولا سازمانها خدمات شبکه های کامپیوتری و غیر مرتبط با خدمات اصلی خود را با برون سپاری خدمات it انجام می دهند و طبیعتا هیچ سازمانی امور اصلی خود را برونسپاری نمی کند. بنابراین برونسپاری it به آریستک ، منجر به بیکار شدن پرسنل سازمان نخواهد شد!

برون سپاری شبکه در آریستک

در این مقاله دلایل عدم برون سپاری it را مفصل تشریح کردیم و همراه با ارائه راهکارهای مناسب ، باورهای غلط را بررسی کردیم. عدم تخصص و تجربه کاری شرکت های ارائه دهنده خدمات شبکه از یک سو و عدم آگاهی مدیران از ویژگی ها و شرایط برون سپاری خدمات it از سویی دیگر ، مهمترین دلایل شکست برونسپاری هستند. آریستک با چندین سال سابقه درخشان در زمینه برون سپاری شبکه و برخورداری از رزومه و کارنامه درخشان ، این افتخار را دارد که به واسطه ارائه خدمات ممتاز مشتری مدارانه ، توانسته به عنوان معدود شرکت های خوش نام در زمینه برون سپاری خدمات it مطرح شود. چنانچه نیازمند مشاوره های بیشتری در این زمینه هستید و یا اینکه میخواهید برونسپاری نگهداری شبکه سازمان خود را به آریستک محول کنید ، با شماره تماس 021-43027 و یا کلیک روی دکمه زیر ، می توانید به کارشناسان آریستک متصل شوید.

درخواست برون سپاری خدمات it از آریستک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *